Agurktid er boktid

Fikk nylig et godt tips fra Ingunn, angående hvordan få lest bøker. Selv om hun, som meg, har to unger og tilhørende husarbeid, får hun nemlig lest en masse. Løsningen er lydbøker, og det funker veldig fint. Nå får jeg «lest» mens jeg vasker opp og henger opp klær. Og får jeg tid til overs og har lyst til å gå meg en tur, kan jeg plugge inn lydboka og høre videre. Ikke lenger noen motsetning mellom fysisk aktivitet og boklesning, altså.

Jeg hadde jo egentlig oppdaget dette selv allerede, men ikke med lydbøker. Derimot har jeg blitt en storkonsument av podcasts. Ved å høre på Dagsnytt Atten og andre programmer har jeg klart å holde meg sånn rimelig oppdatert på hva som skjer rundt omkring. Men nå som det er mer og mer agurksesong i media er det kanskje like greit å kutte ned på nyhetene og heller øke boklyttingen. Så nå skal jeg skynde meg en tur på biblioteket og lade opp iPhonen med massevis av godt hørestoff. God sommer!

Dette innlegget ble publisert i her og nå. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

