Blanke ark

Nyttår. Å starte med blanke ark. Hvorfor er det så viktig for oss? Hva er det som gjør første januar til en spesiell dag? Hva er det som gjør at jeg er en annen denne dagen? At jeg kan være en annen enn jeg var i fjor? Det er ikke bare året som er nytt. Jeg er ny. Jeg er fri. Fri fra alle de dumme tingene jeg gjorde i fjor. Nå teller de ikke lenger. De har ikke lenger noen makt over meg. I fjor var jeg tvunget til å spise en sjokolade til, bare fordi jeg hadde gjort det dagen før og dagen før, og dermed bevist at jeg ikke klarte å stå imot. Hvem var jeg, liksom, til å komme der og plutselig være viljesterk. Jeg var jo ikke det, jeg visste jo det. Men nå. Nå har jeg startet på nytt. For hver dag jeg ikke tar den sjokoladen, beviser jeg at jeg kan. Jeg er en person som kan motstå fristelsen. Derfor klarer jeg det én dag til og én dag til. Jeg triumferer, jeg godter meg, jeg er fri og blank og plettfri. Jeg har blitt det bedre mennesket jeg drømte om å bli! Jeg er super! Helt til den ene dagen, da det plutselig glipper, og alt er ødelagt, og jeg like godt kan ta én til og én til i dag igjen og neste dag igjen, og neste dag. Og sånn må jeg fortsette, helt til det igjen blir første januar og jeg igjen kan starte med blanke ark og klappe meg på brystet og på skuldra og si til meg selv: Se! Jeg er plettfri!

Dette innlegget ble publisert i her og nå. Bokmerk permalenken.

8 svar til Blanke ark

  1. jazzyhal sier:

    eg har valgt å byrje kvar dag med blanke ark. Like greit det.

  2. Ege Denne sier:

    Du er plettfri uansett, hver dag😉

  3. mormor sier:

    Hva er vitsen med å være plettfri?

    Ha en fin dag🙂

  4. Fjellcoachen sier:

    Ønsker meg ikke et plettfritt 2012, men et levende ett, med mange farger, følelsesskalaen i aktivt bruk og tilstedeværelse i eget liv. Rettelse: Det ønsket var ikke bare til meg selv, men fra meg til alle jeg kjenner🙂.

Legg igjen en kommentar

