Ting som irriterer meg

Folk som drar på ferie til Spania/Hellas/Egypt/Cuba og bruker store deler av ferien på å snakke nedlatende om spanjoler/grekere/egyptere/cubanere.

Mødre i mammapermisjon som i den ene setningen klager over at mannen ikke forstår hvor travelt de har det, og i neste setning klager over at fedrene har fått en for stor del av permisjonen.

Folk som inntar offerrollen fordi au-pairen som kom viste seg å være fattig og uutdannet.

Folk som er mot abort, men for dødsstraff.

Folk som er livredde for vaksiner, paracet og buljong(!), men tar seg et glass vin og en røyk uten å nøle.
Sånn, da var det sagt, nå kan dagen gå videre. Hvis du også har behov for en utblåsning, er du velkommen til å benytte kommentarfeltet.
Dette innlegget ble publisert i er det mulig?!, her og nå. Bokmerk permalenken.

18 svar til Ting som irriterer meg

  1. Hahaha, hear hear! Folk som blir moralsk indignert når det viser seg at aupairen har barn likevel. Det synliggjør bare den ekstreme fattigdommen som gjørt at folk kommer, men forandrer i prinsippet ikke noe på ordingen. Ingen aupairer kommer hit fra den andre siden av kloden fordi de er så nysgjerrige på norsk kultur.

    • ylvalia sier:

      Ikke sant? Jeg skjønner godt at folk har au-pair, men synes ordningen er ganske merkelig. Og jeg kunne ofte ønske meg litt mer ydmykhet med tanke på hvem som har fått utdelt vinner- og taperloddet i utgangspunktet.

  2. Stian sier:

    Livredd for buljong. Den var ny!

  3. Tina sier:

    Irriterer meg vel egentlig over nøyaktig det samme

  4. ylvalia sier:

    Det var noen som spurte om det med buljong…det er fakta, bare se her, for eksempel: http://www.hagegal.no/hagefora/viewtopic.php?f=15&t=31114

  5. underveis sier:

    Gode eksempler. Jeg irriterer meg ikke mye over sånt. Men jeg synes det er utrolig dumt sagt – når jeg hører slikt som du her refererer!
    (Irritere meg gjør jeg mer over alle som ikke kan høre etter eller rydde etter seg selv eller komme når det er mat og sånn….. 🙂

    • ylvalia sier:

      Ja, egentlig blir jeg kanskje mest trist. Og så blir jeg provosert og irritert fordi de forventer at jeg skal være enig med dem. Og så blir jeg irritert over meg selv fordi jeg ikke sier ifra, men bare jatter med. Mye enklere (feigere) å bare blogge om det i stedet. Litt fordi jeg uansett ikke tror det ville hjulpet om jeg sa noe.

  6. Mormor sier:

    Hadde ingen behov for utblåsning akkurat nå 🙂
    Jeg tror jeg har blåst nok for en stund.
    Ha en flott kveld 🙂

  7. Barbarella sier:

    Akkurat nå irriterer jeg meg mest over en som skriver på facebook om noe som er viktig for henne: «Hvis du ikke er enig kan du like godt stryke meg fra vennelisten din!» Det blir det mye dialog og vekst av!

    • ylvalia sier:

      Jeg leste nettopp en bloggpost om verdien av å kunne skifte mening. Den verdien er det kanskje flere som burde reflektere litt mer over. Det blir i hvert fall vanskelig hvis du ikke engang er åpen for å lytte til andres meninger!

  8. Moki sier:

    Bra med litt utblåsning, ylvalia! Jeg irriterer meg ofte over skråsikre, ureflekterte folk som bare kan/vil se ting fra sin egen lille plaskedam! INGENTING er svart-hvitt! Sånn, der fikk jeg det ut 🙂

    • ylvalia sier:

      Bra for deg! Det er jo fort gjort å se ting kun fra én side. Å blogge om det hjelper, for da blir jeg tvunget til å tenke gjennom ting litt mer, og å se for meg andres reaksjoner på det jeg skriver. Kanskje verden ville blitt et bedre sted hvis flere begynte å blogge? (Eller kanskje ikke…)

  9. Blader/aviser som skriver at vi bør bruke meir tid sammen med barna våre, men at barn «nå-til-dags» får alt for mykje oppmerksomhet (og andre sjølvmotseiingar som sel)

    Folk som omtaler skilsmisser som spontane innfall

    Folk som Storm her: http://www.youtube.com/watch?v=HhGuXCuDb1U. (Lang video, men veldig bra)

    Men egentlig blir eg ikkje så lett irritert 🙂

    • ylvalia sier:

      Gode irritasjonsmomenter! Den videoen er genial, jeg har sett den mange ganger. Godt gjort å få til noe sånt. Når det gjelder barna våre, er jeg enig med Undervegs, som heller vil bruke «tid med» enn «tid på»: http://erunderveis.blogspot.no/2012/09/mer-tid.html

      Bra for deg at du ikke lar deg irritere så lett. Irritasjon hjelper vel ikke så mye for noe, i grunnen. Jeg jobber litt med å la være innimellom.

  10. fjellcoachen sier:

    Deilig å runde av arbeidsdagen med en utblåsning, og gå renset inn i helga :-).
    Hva jeg irriterer meg over? Folk som forteller andre hva de har behov for, evt, IKKE har behov for. Folk som har svaret klart før de vet hva den andre vil si. Men akkurat nå er jeg ikke irritert i det hele tatt, bare klar for helg og tid med barn og barnebarn som kommer på besøk. Det er nemlig viktig å bruke tid med barna også etter at de har flyttet ut 🙂

    • ylvalia sier:

      Håper du får en deilig helg med barn og barnebarn. Selv er jeg klar for ikke bare en helg, men en hel uke med høstferie sammen med mine barn – som langt fra har flyttet ut enda. Håper dere koser dere masse i helga, både små og store!

Legg igjen en kommentar